Emmie

    Hej, jag går i åttan på Läroverket i Hudiksvall men jag är en person som gillar att tänka långsiktigt och ha en plan framför mig så jag undrar om man måste gå naturvetenskapsprogrammet på gymnasiet för att utbilda sig till Läkare/kirurg? Jag skulle helst av allt vilja gå ett yrkesprogram så att man alltid har en plan B och istället lägga till ämnen/svårighetsgrader för att få högskolebehörighet. Är detta möjligt?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Ja, detta är möjligt.
    Välj i så fall VO, vård- och omsorgsprogrammet. Du kommer dock behöva komplettera för behörighet efter gymnasiet (gissningsvis under ett läsår).
    I Hudiksvall ges VO på Bromangymnasiet >>
    Vänligen
    Peter

    • : Okej, tack så mycket ☺️
    • Mikael : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!