Johanna
    Hej! om jag bor i ett annat län än i det län där jag ska söka in till gymnasiet i, hur gör jag då?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Oftast söker man via sitt gymnasieantagningskansliet, men det kan finnas olika undantag - till vissa gymnasieskolor söker man direkt till skolan.

    Du får välja att antingen berätta i vilken stad du bor och till vilken skola du vill söka eller fråga syv på din grundskola alternativt vänd dig till ditt antagningskansli - kontaktuppgifter finns på www.antagningskanslier.se

    Studie- och yrkesvägledare