Hedda
    Hej!
    Om man pluggar upp ett betyg genom prövning och höjer sitt meritvärde och sedan söker in till en utbildning, "tävlar" man då endast mot andra som också har höjt sina betyg genom prövning eller konvux? Om det är så, och man kommer in, går man i så fall endast med de som också kom in genom prövning/konvux eller går man även med de som inte pluggat upp? Eller spelar det ingen roll om man kommit in på ett program oavsett om man pluggat upp sitt betyg eller inte?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hedda,

    det spelar ingen roll om man kommit in på ett program genom att man pluggat upp sitt betyg eller inte. De som kommer in läser alla tillsammans, oavsett vilket urvalsgrupp de kom in via.
    Vänligen
    Julia syv