Saga
    Hej, som rubriken lyder har jag en deltagare som vill läsa "textkommunikation" på eftergymnasial nivå i göteborg ellr på distans. Var finns de utbildningar? Alla tips är välkomna! Både program och enskilda kurser är av intresse - både på hel- och på deltid.
    Tusen tack för hjälpen!´Saga

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Saga,
    på Eftergymnasial nivå kan man läsa på folkhögskolorna, på yrkeshögskoleutbildningar, på högskolor/universitet (i Sverige och utomlands) och på privata skolor; så det kan finnas väldigt många olika alternativ.
    Jag ska försöka hjälpa till få fram ett antal av dem:
    på högskolenivå - www.studera.nu är högskolornas gemensam hemsida; där hittar vi idag, den 18 dec 2018 följande utbildningar som, enl.min mening passar in på din beskrivning:
    miun.se/utbildning/kurser/medier-och-design/medie--och-kommunikationsvetenskap/medie--och-kommunikationsvetenskap-gr-a-strategisk-kommunikation- på distans;
    miun.se/utbildning/kurser/medier-och-design/medie--och-kommunikation - en distanskurs;
    kau.se/utbildning/program-och-kurser/kurser/S1GA05 - en distanskurs;
    lnu.se/kurs/strategisk-kommunikation/distans-deltid - 15 hp, distans, ht-19;

    Kanske även: umu.se/utbildning/kurser/datakommunikation - distans kurs som tar emot sen anmälan.

    Ang.högskolekurser & program: de flesta börjar på hösten och utbildningsutbud fastställs till 15 mars 2018 då ansökn.period börjar; nu, i mitten på december, kan man ev. ansöka om någon "restplats". Alla sökbara högskoleutbildningar bör finnas på www.antagning.se

    Liselotte

    Folkhögskoleutbildningar - se www.folkhogskola.nu
    Yrkeshögskoleutbildningar - se www.yhguiden.se