Fabian
    Hej!

    Jag har glömt att skrivit ut gymnasieansökan och skrivit under det och det är nu sommarlov. Jag har fått brev från skolan som har sagt vad den kursen jag har sökt håller på med just nu men inte vetat om man har kommigt in ännu eftersom det inte är vecka 26. Kan man lämna in pappret på något sätt eller få skolan och veta. Det är svårt att få kontakt med skolans personal eftersom det är sommarlov.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fabian,
    olika gymnasieantagningskanslier håller olika hårt på reglerna. Det spelar alltså stor roll - i vilken del av Sverige du söker till gymnasiet.
    Om man t.ex söker till gymnasiet i Karlstad - finns kontaktuppgifter till gymnasieantagningskansliet antagningskanslier.se/kansli/antagningskansliet-karlstad.

    Om du har svårt att nå SYV på din gamla grundskola, ta kontakt med personal på gymnasieantagningskansliet - så fort du kan, beratta vad som har hänt och be om råd och hjälp.

    Vänligen och Lycka till!

    ANNA