Danne
    Hej! Jag vet att det här är en vanligt ställd fråga som inte går att svara på, men jag har försökt att ta saken i egna händer och försöka göra jämförelser på den här sidan: http://statistik.uhr.se/

    Mitt program som jag vill komma in på är Högskoleingenjör - Datateknik i Flemingsberg/Haninge där det finns hela 70 platser och jag är då reservplats nummer 6 för tillfället och jag är sökande med gymnasieexamen utan komplettering (BIEX). Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är 32. Det jag kom fram till är att jag borde ha en plats med tanke på hur de förra åren har gått. Snälla hjälp mig, stämmer min beräkning?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Danne!

    Det är som du säger, svårt att svara på.
    Men om man tolkar statistiken har du en möjlighet att komma in på utbildningen.
    Det finns tyvärr inga garantier för det, jag håller tummarna för dig!

    Hälsningar
    Melina, SYV