Kabraeil
    Hej !
    Jag har en allmän fråga, angående högskolan.
    jag har sökt Bygg teknik i olika högskolor, bland annat KTH som första val, där har de krävt 16,52 förra året som BII.
    jag har beräknat mina poäng och jag kommer att få 17,40 slutligen, då har jag bara en kurs kvar.
    frågan är, hur stor är chansen att jag blir antagen till KTH med dessa resultat ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    alla behöriga sökande deltar i konkurrensen om utbildningsplats. Hur höga betyg kommer att krävas nästa gång, är det ingen som vet.
    Du kan givetvis titta på förra antagningsomgångens resultat, vad krävdes då - men det behöver inte bli så i framtiden; antagningsgräns kan gå upp och ner.
    Fråga syv kommer att hålla tummarna för dig!
    Lycka till!
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare