Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Christoffer!

    jag gissar på att du har gått /eIIer fortfarande går/på ett yrkesprogram, för att det är på just yrkesprogrammen som man Iäser matte 1a och sedan kan också läsa matte2a, som valbar kurs.

    fick du Examensbevis eller fick du Studiebevis?

    Om du inte är klar med gymnasiet, utan läser fortfarande t.ex i åk3 nu, då kan du få Examensbevis med F betyg i matte 2a (eller om du inte ens läst matte 2a) - på yrkesprogrammen är inte matte 2a en Obligatorisk kurs, men du måste för övrigt uppfylla kraven för examensbevis>>

    Hälsningar

    Mikael SYV