sandra
    Hejsan
    Jag ska nu söka till höskolan, ska söka förskollärare i Malmö och i kristianstad. Jag vill helst läsa i Malmö, men det är lite högre antagningspoäng där, så lättare att komma in i Kristianstad. Jag kommer sätta Malmö som första val och Kristianstad som andra. Min fråga är då om mina chanser att komma in i Kristianstad minskar för att det är mitt andra val, alltså all alla som satt det som första val går före mig, oavsett om jag har bättre resultat på hp och mer meritpoäng? Eller ska jag sätta kristianstad som första för att öka mina chanser där? Men vill ju helt läsa i Malmö.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Din chanser är lika stora att komma in i Kristianstad som om du sökte det alternativet i första hand; du bör söka i den ordning som du har tänkt från början, alltså det du vill komma in på helst - bör du söka till i första hand.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Toppen, tack så mycket för hjälpen!
    • Milla : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till !