Agnes

    Hej Jag vill ansöka till kriminologi programmet i Örebro till hösten men jag förstår inte riktigt dom nya behörigheterna. Jag har nämligen läst in matte 2B efter gymnasiet men betyder den här betäckningen på programmet att jag även måste läsa kursen 2c ? ”Grundläggande behörighet samt Matematik 2a / 2b / 2c”

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Agnes,

    om du har godkänt betyg i matte 2b (eller i 2a) så är du Behörig, vad gäller matten.

    När det står: "samt matematik 2a/ 2b/ 2c" betyder att man ska ha godkänt betyg i EN AV kurserna på nivå 2, alltså i 2a eller i 2b eller i 2c.
    Mvh

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare