Emmyline
    Hej, jag har valt en högskoleförberedande linje (Sam-media) men vill absolut inte plugga vidare efter. Har dock ingen aning om jag vad vill bli så valde denna linje för att jag kände att jag var tvungen att välja någon. Min fråga är om du tycker att jag valt fel linje, ifall jag istället borde byta till en yrkesförberedande linje så att jag kan få ett jobb direkt efter och slipper plugga. Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    om du vill börja jobba direkt efter gymnasiet, är studier på ett yrkesprogram en mycket bra idé.

    Dock kan man få jobb direkt efter ett högskoleförberedande program också. Det är i alla fall inte omöjligt att få jobb, men är något svårare - då man inte har lärt sig ngt. yrke.

    Här>> kan du se exempel på vilka jobb man kan få efter ett högskoleförberedande program.

    Vänligen

    Julia SYV