Aria
    Hej
    Jag går i samhälle samhälle i gymnasiet och ska börja börja i trean till höst och kommer då skriva ett gymnasiearbete. Jag har tänkt att skriva om kvinnans rättigheter i Sverige och jämföra det med länderna Irak och Iran. Min fråga är att om det går? Jag undrar också om ni har några förslag om ämnen med temat mänskliga rättigheter.
    Tacksam för Svar
    Med vänliga hälsningar: Aria

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Aria!

    Vilket spännande ämne som du funderar på!
    Dessvärre är inte vi på FrågaSYV.se (studie- och yrkesvägledare) det är däremot något som du kan ta upp med din handledare för gymnasiearbetet.

    Här kommer några förslag:
    - Hur efterföljs FNs råd om mänskliga rättigheter i Irak/Iran?
    - Skillnaden mellan Iran och Irak (men väljd då inom ett visst område, annars blir det för brett) t.ex. utbildning, välfärd, yrrtrandfriehet.
    - Irans utveckling efter revoloutinen 78/79?

    Här kan du kika på andra tips>

    Lycka till!
    Hälsnignar
    Melina, studie- och yrkesvägledare