Tabarak
    Hej!
    Jag ska börja läsa kursen sociologi 1 30hp, undrar ifall jag kan söka till socionom efteråt och att de här poängen från sociologin kommer att göra nytta?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tabarak,
    vilka kurser som ingår i Socionomprogrammet kan du se exempel på - på socwork.gu.se/utbildning/grundutbildning/socionomprogrammet/kurser och ingen kurs i "ren sociologi" kan jag se där. Så, jag tror inte att dina 30 hp i sociologi skulle förkorta socionomprogrammet för dig, men mer kunskap är alltid bra att ha och även erfarenhet av att ha läst på högskolenivå.
    Sociologi är också "närliggande ämne" till de kurser som läses inom socionomprogrammet, så det skadar definitivt inte att ha läst sociologi.
    Det ser också bra ut i CV_n om du sedan, förutom Socionomprogrmamet även kommer att uppge Sociologi 30 hp. det kan ge dig en liten fördel när du sedan söker jobb.
    Vänligen
    L.

    Liselotte