Amar
    Så jag undrar om jag kan söka någon annanstans utomlands som kanske kan ta in någon som saknar examen och vill samtidigt plugga upp?
    Jag saknar enbart en 100 p kurs

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Amar!

    I sverige kan du inte läsa på högskola och universitet om du saknar grundläggande behörighet.

    Utomlands kan det finnas andra regler för vad du behöver ha för kunskaper innan du söker. Exakt vad för kunskaper som krävs kan variera väldigt mycket beroende på skola, land och utbildning.

    Föt att förenkla för dig dig råder jag dig att läsa upp kursen genom t.ex Komvux.

    Lycka till!
    Hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare