Julia
    Hej! Jag ska börja plugga naturkunskap 2 den 15 oktober-21 december på komvux för att få behörighet till Sjuksköterskeprogrammet. (Jag har redan godkänt i övriga ämnen). Ansökningen till Sjuksköterskeprogrammet är till den 15 oktober för att få en plats på vårterminen och jag undrar om jag fortfarande har en chans att få komma in på programmet fastän jag just nu inte har den kursen bland mina betyg? Kursstarten är vecka 4 och jag vet inte om systemet kommer hinna få in att jag har behörigheten. Enligt https://antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/ ser det ut som att jag inte kommer kunna börja studera under våren.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Julia;

    du klistrade in rätt länk i din fråga - och där på sidan står det bl.a

    Man ska, alltså, senast 3 december se till att antagning.se har alla betyg "på dig" som bekräftar att du är Behörig.
    Om din kurs slutar 21 dec, kan du omöjlighen få betyg senast 3 december. Du kan alltså inte i tid bekräfta att du blir behörig.

    Studie- och yrkesvägledare

    Om du ej kan senast 3 dec 2018 bekräfta att du är behörig, kommer du inte delta i konkurrensen om utbildningsplats till vårterminen - tyvärr. Jag tror inte Antagning.se kan göra undantag "på den punkten", tyvärr.