Linn
    Hej!

    Jag undrar när högskolor börjar gå igenom vad man har för poäng, för jag behöver komplettera upp ett ämne och vill helst inte vänta ett år till. Hinner jag komplettera innan de går igenom poängen och ska publicera om man blivit antagen eller inte inte osv...

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linn!

    Sista kompletteringsdag för ansökan till högskola till höstterminen 2017 är 21 juni; det är den dagen som du som senast måste ladda upp betygen på Antagning.se med undantag av ... Om du just nu läser sista året på IB-programmet, då är sista kompletteringsdag vid ett senare tillfället men för alla andra är det den 21 juni.

    Ladda upp betygen på antagning.se så fort du får dem; mer kan du inte göra: man kan ju inte komplettera om man ännu inte fått betygen.

    • : Tack för svaret! och när kollar de igenom betygen när man har fått sitt gymnasieexamen utan att ha kompletterat?
    • Mikael : Så fort du laddar upp ditt examensbevis kan antagning.se börja räkna på dina betyg; de behöver inte vänta till sista kompl.dagen.
    • Mikael : Du kan ringa och prata med Antagning.se på vardagar kl.9-16. Telnr är 0771-550 720.