Elin
    Hej!
    Jag slutade 9:an igår och gick då mina slutbetyg i ett brev. Jag blev väldigt nöjd över dem så direkt när jag kom hem loggade jag in på gymnasieantagningen för att se så att betygen stod rätt till.

    Nu är det så att de inte gjorde det! Istället för att ha vårterminens betyg så hade jag höstterminens betyg kvar...

    Varför är det så?? Och när kommer det ändras? D: vill att mina nuvarande betyg ska synas där...

    Hjälp snälla!!!
    Elin D

    1 Svar

    Helena SYV
    Hej! Jag tror att du kan vara alldeles lugn Elin. Det har säkert gått för kort tid för att vårterminens betyg skall hinna komma in. I det län som jag arbetar så kan eleverna inte se sitt betyg innan det slutgiltiga beskedet har kommit. Så fort betygen är satta och klara så skickas de till gymnasieantagningen som ser till att de läggs in och sedan så börjar man göra "datakörningar" för att fördela platserna efter elevernas betygspoäng. Först när eleverna skall gå in och besvara sitt slutgiltiga antagningsbesked ligger vårterminens betyg där också. Helena