Same

    Hej jag har ett slutbetyg från gymnasiet där jag har 2700 gymnasiepoäng men jag har ett F i gymnasiearbetet, med inriktning på fordon. Jag läste endast matte 1 engelska 5 och svenska 1 bland andra ämnen då jag läste yrkesförberedande.Nu är min fråga, om jag läser engelska 6 svenska 2 och matte 2 på folkhögskola, kan jag då söka med betygen från gymnasiet och folkhögskolan tillsammans??

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Nej, det tror jag tyvärr inte...
    Du måste antingen få ut EXAMENSBEVIS från Komvux
    eller Omdöme om Grundläggande behörighet från en folkhögskola; omdöme om grundläggande behörighet på en folkhögskola kan man få, som snabbast, på ett år, om man läser på heltid.
    Mvh
    ANNA