Milla SYV på FrågaSYV

    FRÅGAN ÄR STÄLLT PÅ DET SÄTTET ATT DET INTE GÅR ATT SVARA.

    BI är direktgruppen
    och BII - Kompletteringsgruppen.
    Att man har eller inte har kompletterar har inget att göra med om gymnasieexamen är högskoleförberedande eller inte... utan det har med att göra om det är från gymnasiet eller från komvux och i komvux-examen är det viktigt att veta hur stor procent av kurserna som är kodade som "gymnasiekurser" respektive "komvux-kurser".
    *****
    Allmänt gäller
    Antagning.se prövar alla sökande automatiskt i alla de urvalsgrupper i vilka de kan prövas. Man behöver inte välja eller på ngt. sätt uppge i vilken eller vilka urvalsgrupper man vill bli prövad; det bestämmer Antagning.se och de är väldigt noga i sina bedömningar; vi har inte varit med om ngt fel "på den fronten"; se bara till att Antagning.se har tillgång till alla dina gymnasiala betyg och Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare