Patrik
    Hej!
    Om man har studerat ett tag men väljer att hoppa av, är högskolepoängen trots ingen examen värt något när man söker jobb? eller bör man istället gå klart alla år och ta examen för att det ska ha någon betydelse?

    Studerar företagsekonomi!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Patrik,
    betyg i kurser som man har avslutat och hp (högskolepoängen) registrerade i LADOK - gäller tillsvidare; de försvinner inte. Du har därför rätt att lista upp dem i din CV. Vad arbetsgivarna tycker om det - är det svårt att säga, då olika arbetsgivare kan tänka olika. Man måste vara beredd på frågor (på anställningsintervju) om varför man har hoppat av utbilndingen.... Ett förslag som jag vill komma med är att du kan söka jobb medan du fortsätter läsa och om du får jobbet, kan du i så fall hoppa av. Att du läser på din utbildning förhindrar ju dig inte från att samtidigt söka jobb.
    vänligen
    ANNA