a.
    hej igen

    Vet ni exakt vilka diagnoser de tillåter
    De är inte tydliga
    Har läst och det står inte vilka!
    Om du har en funktionsnedsättning av något slag, kan universitetet eller högskolan försöka göra det möjligt att utreda och anpassa provsituationen för dig och dina behov.

    Menar de typ adhd,språkstårning,dyslexi,
    tack

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej A, om du har någon diagnos, då har du väl den diagnosen som du har... du kan ju inte välja vilken diagnos du ska ha. då skriver du vilken diagnos du har fått.
    Då får du svar om just du kan få förlängd tid på högskoleprovet med just DIN DIAGNOS. Sedan kan jag tänka mig att det är även "grad och omfattning" - man kan ha mild grad eller gravt funktionsnedsättning inom varje diagnos; vilken grad och omfattning du har bör framgå från Intyget från läkare eller psykologen, som du har fått.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Vänligen

    Julia syv