ahmud

    hej! jag undrar hur mycket högre måste ditt hp resultat vara för att garantera antagning Samt hur ofta tar emot högskolor elever med dåligt snitt betyg och hög hp, Jag undrar också hur mycket den genomsnittliga resultat på högskoleprovet är?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    du ställer några frågor om högskoleprovet.
    Du undrar "hur mycket högre måste ditt hp resultat vara för att garantera antagning"? - jag svarar: det finns ingen garanti på att kunna bli antagen.
    Du frågar om "hur ofta tar emot högskolor elever med dåligt snitt betyg och hög hp"? - jag svarar: man prövas i betygsgrupper och i högskoleurvalet separat, oberoende av varandra.
    Du undrar "hur mycket den genomsnittliga resultat på högskoleprovet är?" - jag svarar: jag tror det är cirka 1.0.