Lina
    Hej! Har hört om att spanska steg 3 & 4 är svårt att få tag på i komvux eftersom väldigt få människor studerar kurserna. Har jag en chans att höja upp dessa två kurserna genom prövningar som jag får från min gymnasieskola.

    Tack för svar

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lina;

    om man har flera betyg i samma kurs - är det det Högre betyget som gäller.
    Betyg från prövningar och betyg man får i slutet av en läst kurs är lika mycket värda.
    Vilka kurser som komvux i din kommun kan erbjuda - fråga komvux i din kommun.
    Ang. om din gymnasieskola kan erbjuda dig prövningar - fråga på din gymnasieskola. Din rättighet som gymnasieelev är att göra prövningar i de kurser i vilka du fick F betyg eller i obligatoriska kurser, om undervisning i dem ej kan erbjudas.

    Hälsningar
    D: