a.
    Hej!

    Jag undrar ifall ni vet när komvux öppnar för anmälningar för att höja sig i ett par ämnen jag fått godkänd men vill höja till högre än E d.v.s efter gymnasiet gå till komvux.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du har godkända betyg, är chansen litet att kunna läsa samma kurser på komvux. Troligtvis får du svar PLATSBRIST på din andökan till komvux.

    Ett realistiskt alternativ är att bedriva självstudier och leta var du kan anmäla dig till prövning.

    Det är inte förbjudet att söka till komvux men räkna inte med att få plats; om du får plats för att Konkurrenskomplettera blir jag glad för din skull men även mycket förvånad. Ansökningsperioden bestämmer komvux i varje kommun själv när det blir. Se på hemsidan - den kommunen där du är folkbokförd eller ring till kommunväxel och fråga om de vet när Ansökningsperioden till komvux är eller be att få prata med kommunvägledare eller med studieinformatör på komvux.