a.
    Hej!

    Jag har tänkt på en sak!
    ifall man går till komvux och höjer sig i ett par ämnen som man tidigare fått godkänd i.Vad händer ifall man får F?
    Jag skulle tro att ifall man hade godkänt i det att man behåller sitt godkända betyg eller blir det F då? d.v.s det jag undrar det godkända betygen försvinner väl inte bara för att man får F? d.v.s man har sitt betyg som man tidigare lyckats uppnå?
    /tack

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej , A!
    Den generella regeln är att i fall man har flera betyg i samma kurs, är det det HÖGRE betyget som gäller. Du har, alltså, rätt - i fall man fick godkänt betyg och sedan får icke-godkänt betyg i samma kurs, då behåller man sitt godkända betyget.

    Vänligen

    Julia syv