Mikael SYV på FrågaSYV

    hej Lilian,
    info i din fråga är inte tillräcklig för att kunna ge svar.
    Om du exempelvis har Examensbevis och det i examensbeviset ej finns betyg i samhällskunskap 3, kommer inte betyg i samhällskunskap 3 räknas in. Det påverkar alltså inte alls.

    Har du på gymnasiet fått Examensbevis eller Studiebevis?
    Vilken utbildning på högskolenivå du vill komma in på?
    Hälsningar
    Mikael syv

    • : Hej! Jag har ett examensbevis från gymnasiet och jag vill gärna komma in på personalvetarprogrammet , socionom eller kriminologiprogrammet. samhällskunskapen har inte funnits med i mitt examensbevis sedan tidigare utan jag har läst kursen på komvux.
    • Mikael : Om du har examensbevis och Samhällskunskap 3 ej finns i exam.beviset och den kursen ej krävs för Särskild behörighet (och det krävs ju inte till någon högskoleutbildning, så vitt jag vet) - då påverkar inte betyg i samhällskunskap 3 alls, inte på något sätt; det betyget räknas inte in.