W
    Hej funderar på att läsa till homeopat på Medica högskola, men undrar hur det blir med CSN. Kostnaden är hög och utan CSN stöd så går det inte ihop.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om utbildning är icke-studiemedelsberättigande, brukar skolor erbjuda olika lösningar som t.ex dela upp betalningar och/eller förmedlar förmånliga banklån. Kontakta skolan och fråga om hur den kan hjälpa dig få råd att läsa hos den.

    Annars så löser man det genom att jobba i några år och spara pengar för att kunna betala studerandeavgift. Ofta i kombination med någon rabatt som skola går med på plus med lite hjälp från vänner och familj som hjälper till med räntefria lån eller ger gåvor till dig.