Tilda
    Jag har efter många om och men valt att utanför ordinarie studietid gå Matte 2a som inte ingår i mitt gymnasieprogram (jag går restaurang och livsmedel och där ingår bara matte 1a så därför läser jag då ett utökat program med matte 2a), dock har detta inneburit att jag läser tillsammans med ett annat program och därför bara har en av tre lektioner i veckan då övriga stoppas av mitt vanliga lektions-schema.
    Nu när jag startat kursen och sett nivån har jag upptäckt att jag inte kommer klara av den utan att bli galen eller deprimerad.
    Så nu är min fråga: Vad för följder kommer det få om jag hoppar av denna kurs?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hejsan!
    Jag råder dig boka tid hos SYV på din skola och diskutera ändring i din studieplan. Du säger till syv att pga du bara kan delta i tredje del av lektionerna, vill du få bort matte 2a från din individuella studieplan.
    Ni kan göra ändring i din studieplan direkt på SYV dator och då blir det inga konsekvenser för dig. Be också om en utskrift efter att ni gjorde ändring i studieplanen och spara utskrift.
    Detta för att om SYV slutar på skolan eller inte minns långt senare vad ni kom överens om, så kan du uppvisa bevis.
    Studie- och yrkesvägledare