Astrid
    Hej!
    Jag ska till hösten byta gymnasieprogram, från IB till RL och just nu läser jag kemi 1 som inte kommer att behövas nästa år. Jag har samtalat med rektor och syv på min nuvarande skola och de tillät mig att hoppa av kemi 1 nu även om det bara är en månad kvar. Skälet är att jag inte alls har någon motivation och tycker det är jätte svårt, då tycker jag det skulle vara bättre att hoppa av än att få F. Men min fråga är om jag får studiebidrag sista månaden även om jag hoppar av?

    Hälsningar
    Astrid

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Astrid,

    CSN "går på" de uppgifter som din skola skickar in till CSN. Om din skola rapporterar att du läser på heltid, då tror CSN på det. Om din skola rapporterar att du "från det och det datumet..." går på deltid, då har du inte "från det datumet" rätt till Studiehjälpen.

    Du måste fråga på din skola om hur din skola kommer att rapportera till CSN - heltid eller deltid för dig under resten av läsåret.

    Bästa hälsningar

    ANNA