anonym
    Hej jag går nu ekonomiprogrammet men har till hösten tänkt att byta till stylistprogrammet. Anledningen till detta är att jag inte är intresserad och har inte längre några planer på att plugga vidare. Men eftersom jag har tänkt byta linje funderar jag också på att hoppa av en del av de kurser som endast ingår i ekonomiprogrammet och inte stylistprogrammet. det är 3 kurser som jag tänkt på och det är företagsekonomi, privatjuridik och spanskan, det är 3 kurser jag har väldigt svårt för och ligger ganska mycket efter i 2 av dom. Men min fråga är hur blir det med studiebidraget? försvinner det helt eller kommer jag bara få typ halva?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Gymnasieelev kan få studiehjälp från CSN endast om hen läser på Heltid. Om du hoppar av några kurser eller även av en kurs, läser du på deltid och med det inte kvalificerar dig för studiehjälp från CSN.