Adam
    Hej, jag hoppade av gymnasiet i årskurs 3 efter 2månader pågrund av stress och sjukdom. Jag hoppade av 2016 och har sedan dess jobbat men vill nu börja plugga igen, vad har jag för val då jag inte har gymnasieexamen?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Adam, du har flera olika alternativ:
    1. det är inte omöjligt att du med dina nuvarande betyg (dvs utan kompletteringar) - kommer in på någon yrkeshögskoleutbildning (detta pga Yrkeshögskola kan ta in även Obehöriga);
    2. om du vill uppnå Examensbevis - vänd dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd;
    3. på en folkhögskola kan du "komplettera" dina kunskaper och få Omdöme som ger behörighet till högskolestudier och andra eftergymnasiala studier, ex. studier på en yrkeshögskola.

    Hälsningar och Glad Påsk!
    D: