Beatrice
    Vilken utbildning krävs för att bli illustratör (gymnasium, högstadieutbildning, praktik)?
    Finns det några speciella krav för att bli illustratör?
    Arbetsförhållanden (tider, platser, regler, ansvar).
    vilken utrustning behövs?
    vilken lön och förmåner har man? (fackförening, rättigheter).
    Arbetsgivare (vem anställer dig)?
    Framtidsutsikter, hur ser behovet av illustratörer under de närmsta 10 åren ut?
    Hur ser en typisk arbetsdag ut för en illustratör?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, det vi vet om yrket Illustratör - har vi samlat i en yrkespresentation på Framtid.se - se gärna på yrke/illustratör>>

    Om du får fram mer information, än det som finns i vår yrkespresentation - hör gärna av dig; det blir till stor hjälp.

    Hälsningar

    Peter :)