Lovisa

    Jag är intresserad av att börja studera till redovisningsekonom på Academy Online, men jag hittar inte så mycket information om utbildningen. Vet ni något om denna utbildning och leder den till jobb i framtiden? https://www.academyonline.se/?utm_campaign=studentum.se+-+Academy+Online+publicering&utm_medium=Klick+fr%C3%A5n+studentum.se&utm_source=Academy+Online+publicering

    1 Svar

    Kristoffer SYV på FrågaSYV

    Hej Lovisa!

    Vi kan tyvärr inte uttala oss om specifika utbildningar som erbjuds av olika aktörer. Vårt tips är att du kontaktar utbildningsanordnaren och ber om mer information gällande utbildningens innehåll och om de har kontakt med några företag där tidigare studenter har fått arbete. Gällande framtidsutsikter på lång sikt inom ett visst yrke så är det många aspekter som kan vara avgörande. Efterfrågan på kompetensen (även geografiskt), utbildningsnivå, tidigare erfarenhet etc.
    Slutligen är det du själv som måste avgöra om du vill satsa på utbildningen och yrket och i övrigt finns som sagt inga garantier.
    Med vänlig hälsning, Kristoffer

    Kristoffer