Oliver
    Hej

    Jag undrar hur man blir en VD och då undrar hur och vilka steg man måste ta? Vad måste man ha pluggat och vilken examen? Måste man vara Civilekonom eller Civilingenjör?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej John!

    Se om information på www.framtid.se om yrket VD>> blir till hjälp. Det står en del där om vilka utbildningar som "rekommenderas".

    Det finns inga garantier att man kan bli VD, oavsett vilken utbildning man går, men för att öka chanserna kan man gå en av de utbildningar som rekommenderas under "Utbildning" på den här sidan>>

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    ANNA