K
    Hej!

    Jag funderar på att välja vård och omsorgprogrammet eftersom jag vill få ett jobb efter tre år. Men jag undrar vad brukar en undersköterska ha för arbetsuppgifter och vad hen brukar alltså göra om hon tex: jobbar på ett sjukhus.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,

    du får gärna läsa i yrkespresentationen - Undersköterska>> - där det berättas vad undersköterskor gör på olika arbetsplatser. Ännu mer info finns det på den här sidan>>

    Jag tycker att i fall du vill få jobb direkt efter gymnasiet, är <<Vård- och omsorgsprogrammet är mycket smart gymnasieval!

    Mvh

    Julia SYV