Erik
    Har skrivit på mitt gymnasiearbete och den blev godkänd för ett seminarium. Jag har nu fått kritik på mitt arbete från en annan elev, läraren sade att han skulle återkomma med information om vad som behöver fixas men jag oroar mig att jag måste skriva om väldigt mycket.

    Jag har skrivit om Meningen med livet, jag vet att den innehåller grammatiska fel, dispositionen kan fixas lite och lägga till några källor, men hur bedöms gymnasiearbetet hos de två lärarna? Förväntas det en helt felfri vetenskaplig uppsats med inte det minsta grammatiska fel eller är det okej om man har småfel, bara så länge den funkar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Erik,
    SYV har inte kompetens att svara på frågor om vilken nivå Gymnasiearbete bör hålla för att kunna bli godkänt. Det är läraren som har den kompetensen.
    Men du vet väl att det ej går få högre betyg på GA än E, men att E-betyg krävs för att uppfylla ett av kraven för att kvalificera sig för Examensbevis?

    Det bästa rådet jag kan ge dig är att du lyssnar noga på vad läraren råder dig att göra; detta för att både ha bättre chans att fixa godkänt betyg i GA och också för att lära sig mer, få mer kunskap och bli på så sätt bättre förberedd inför framtida studier och arbetslivet.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA