Evelina

    Hej jag började under hösten 2019 ekonomprogrammet i Skövde. Hur lägger jag upp min utbildning om jag vill hoppa av programmet och enbart läsa fristående kurser för att få mäklarutbildningen? Jag har läst externredovisning (7,5poäng), Ekonomistyrning (7,5 poäng), Marknadsföring (7,5 poäng), Mikroekonomi (7,5 poäng), Organisation och ledarskap (7,5 poäng) och nu läser jag handelsrättsligöversiktskurs ( 15 poäng) Vilka kurser behöver jag läsa utöver dessa och måste alla läsas via den högskola jag läser på nu eller kan jag anmäla mig till distanskurser från andra högskolor? Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Evelina,
    jag antar att du menar Fastighets-mäklare (för att det finns även andra sorters "mäklare"). Så vitt jag vet så kan man läsa på olika lärosäten (bl.a för att alla kurser lär inte erbjudas på samma lärosäte). Kika gärna på info på https://www.fragasyv.se/info/fastighetsmaklare