fef
    Jag undrar hur man bättre på Matematik. Var snäll och hjälp mig. :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Första frågan måste bli om personen som har svårt med matte lider av dyskalkyli ? I så fall är det speciallärare som man måste få hjälp av... Annars blir det samma sak som att man försöker gissa melodi om man är grav hörselskada. Man kan inte göra det som man inte kan.

    Om utredning visar att man inte lider av dyskalkyli är det att Öva mycket som gäller: övning ger färdighet.

    • : Jag har inte dyskalkyli, vill bara bli tillräckligt bra på matte för att nå mitt mål.
    • Mikael : Fråga mattelärare om tips som är anpassade för just Dig, för hen känner dig. Ställ annars ?på forumet för mattefrågor på www.matteboken.se
    • : Okej, tack.