Sara

    Hej! Jag tog studenten förra året och har sedan dess haft jätte svårt med vad jag vill göra i livet. Inte riktigt vetat vad jag gillar och inte gillar. Nu tror jag att jag äntligen funnit vad jag faktiskt skulle vilja hålla på med, och det är att vara en manager. Men jag vet inte riktigt vad det är för program man ska läsa? Om jag t.ex. vill vara en manager inom sociala medier, eller inom ett företag eller till någon i behov av manager som exempelvis influensers som idag blivit ett populärt yrke därav behöver många managers (för de som inte vet är influensers sådana som håller på med att blogga, lägga upp material på sina sociala kanaler osv) Så min fråga är helt enkelt vad borde jag läsa för program? Har ni några tips? Tack på förhand.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det finns Yrkeshögskoleutbildningar som jag hoppas du blir intresserad av, ex. https://www.yhguiden.se/utbildning/salj-marknadshogskolan/digital-marknadsforare-gbg

    Hela utbudet av yh-utb finns på www.yhguiden.se och många har sista ansökn.dag 15 maj.