Josefin
    Som rubriken lyder så undrar jag hur man blir it-arkitekt. Alltså, vilken högskoleutbildning passar bäst för att kunna söka de jobben? :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Josefin,
    Den vanligaste utbildningsbakgrunden för en IT-arkitekt >> är en högskoleutbildning med datainriktning, till exempel en systemvetenskaplig utbildning eller någon civilingenjörsutbildning med datainriktning. Även om högre utbildning inom IT är den vanligast bakgrunden, är det ändå möjligt att med annan tidigare utbildning & erfarenhet som exempelvis civilekonom>> vara lämplig i rollen som IT-arkitekt.