Rabina
    Hej! Jag läser i nuläget termin 1 på tandläkarprogrammet i Umeå. Har velat bli käkkirurg ett tag nu. Men tydligen ska det vara extremt svårt? Hur kan jag gå till väga för att bli det jag helst vill bli och hur stora är chanserna att jag lyckas?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Kirurg>> är specialistläkare. Man måste först få läkarlegitimation och sedan gå specialistutbildning .

    jag råder dig prata med studievägledare och med lärare på din utbildning.

    jag kan tänka mig att det är lite olika om man vill bli Odontologisk kirurg eller plastikkirurg.

    beroende på vilken typ av kirurg du vill bli, kanske behöver du gå läkarutbildning i stället för tandläkarutbildning.