Josef
    Hejsan.

    Det är så att min flickvän studerar på gymnasiet (samhälle och beteende) och vill sedan läsa vidare för en examen inom kriminologi.
    Det verkar inte som att det finns ett sådant program i Stockholm.
    Jag undrar om man på något sätt kan gå olika kurser och program i Stockholm, trots att detta program ej existerar i Stockholm, och få en likvärdig examen som om man studerade kriminologi programmet i Örebros Universitet.

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Josef,

    på Stockholms universitet kan man börja med kursen Kriminologi I >> och sedan fortsätta till Kriminologi II. Man kan på sikt sätta ihop till en kandidatexamen som inkluderar Kriminologi.

    Vänligen

    Julia SYV