Kim
    Hur blir man volontär inom vården t.ex. ålderdomshem, sjukhus o.s.v.? Vill väldigt gärna hjälpa till på ett ålderdomshem t.ex..

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kim!

    Väldigt roligt att du vill hjälpa till på ett ålderdomshem eller på ett sjukhus.

    Jag råder dig kontakta Enhetschefen på ålderdomshemmet som ligger "bra till" - t.ex. nära där du bor.
    Du kan också ställa din fråga till lärare på Vård/omsorgsprogrammet på några gymnasieskolor. På VO har eleverna minst 15 veckors praktik och lärarna på programmet har goda kontakter inom vården. De kan säkert hjälpa dig.

    Tack för ditt engagemang! Lycka till!
    ANNA