Hanna
    Hej!
    Eftersom att man får 0 info om prövningen, brukar man veta i ungefärligt svårighetsgrad de brukar vara i ungefär? Alltså om det är väldigt detaljerade frågor eller mer övergripande frågor. Är det rimligt att man göra frågor utifrån betygskriterierna ?
    Jag ska göra prövning på kursen historia 1b

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Hanna,
    det brukar vara en skriftlig del först; och om 1-2 veckor efter det en Muntlig del (och till den muntliga delen utformar läraren frågorna speciellt till dig, utifrån de svar du gav på den skriftliga delen) - så muntlig del är individuell, just för dig och ingen annan får exakt samma frågor.
    ***
    Den första, skriftliga delen brukar vara samma frågor för alla de som gör prövning samtidigt, men de behöver inte komma i samma ordning och det finns inga centrala/generella bestämmelser om hur många frågor det bör vara eller hur det måste bli utformade, utan det är upp till den läraren som ansvarar för prövningen.
    Meningen är att testa kunskaper inom Hela kursen, för att betyget sätts på hela kursen.
    Hälsningar
    D: