Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ludvig,

    det är olika som olika antagningskanslier gör. I din del av landet, så är det SYV på din skola som genom att kontakta Antagningskansliet kan få tag på koden och ge koden till dig.
    Om det av någon anledning inte funkar att få kod via SYV på  din skola, kontakta Antagningskansliet direkt - kontaktuppgifter finns på http://antagningskanslier.se

    Gör det i så fall snarast; vänta inte till sista dag i omvalsperioden. Självaste ansökan kan du (i din del av Sverige) göra t o m 4 maj, men fixa koden snarast: i första hand via SYV på din skola.

    vänligen

    L. :)

    Liselotte
    • : Aa okej tack! Tänkte bara eftersom att jag inte hinner prata med SYV innan val perioden drar igång, så undrade jag om det inte var några problem att skaffa inloggningen medans valperioden är igång.
    • Daniel : Det borde inte spela roll om man får inloggning innan eller under omvalsperioden. Det som är viktigt är att se till att valen är inlagda senast under sista dagen i omvalsperioden. Omvalsperioden kan sluta "mitt på dagen", t.ex kl.16.00... dvs sista valdagen behöver inte vara till midnatt... därför är det bra att se till att Senast dagen innan sista omvalsdagen är alla val inlagda.