Colin
    Halloj! Är en kille på 19 bast som blev utskriven under den sista terminen i 3an. Har då gjort valet att inte börj aom och ta 3e året utan att ge mig in i arbetsmarknaden tills komvux är tillgängligt. Min fråga är hur fixar jag det här med gymnasieexamen inom estet nu under komvux? Alla poäng och så är inga problem men hittade ingen information om hur man ska göra med gymnasiearbetet eftersom det ger en grundläggande behörighet för att söka in till universitet, vilket jag hade hoppats på att göra inom något år. Så hur blir det med den specifika kursen? Är det kört? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Colin,
    komvux bör kunna erbjuda läsa/göra GA, gymnasiearbete. Om info om det ej finns att hitta på din kommuns hemsida, kontakta komvux i din kommun och fråga: boka tid med SYV på komvux för studieplanering.

    Studie- och yrkesvägledare