hej,

    det är en svår fråga. Det finns inget färdigt svar på den.

    Man får använda sig av

    1. personliga kontakter

    2. be skolan om hjälp med deras kontakter

    3. be kommunen om hjälp (kontakta både Utbildningsförvaltningen och Socialtjänsten) - fråga vad om de kan ge tips/råd eller förmedla någon kontakt?

    4. söka inom "bredare geografiskt område" och pendla längre sträckor....

    Det finns tyvärr inte någon garanti på att få bostad. Jättetråkigt om en elev måste avstå en utbildningsplats pga hen inte kunde få bostad på skolorten.... men vet faktiskt inte vad jag kan föreslå ... men än de tips som jag har skrivit här ovan.

    Lycka till!

    Jag lovar att hålla tummarna!

    ANNA