Student
    Hej

    Hur fungerar en salstentamen? Hur långa brukar de vara på ett ungefär under det första året på ämneslärarprogrammet? Brukar man få någon typ av vägledning i vad man ska kunna, för på gymnasiet fick man instuderingsfrågor och dylikt, får man det på universitetet också eller måste man klara sig på sin egna magkänsla, instikter och en tjock bok som man har lånat från biblioteket?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mohamad;
    en "sal-tentamen" när man läser på en högskoleutbildning kan t.ex vara 2-3 timmar eller 5 timmar. Man får information från sina lärare angående vad man måste kunna (i alla fall på ett ungefär). Om du har god närvaro på alla föreläsningar, seminarier, deltar i grupparbeten och gör ditt bästa - gör du så gott du kan; ingen kan göra mer än hen kan och då borde du vara nöjd.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp.

    Lycka till med dina studier!
    Vänligen
    Julia syv