Oscar
    hej jag undrar bara hur det funkar med antagning, jag har varit inne på uhr's hemsida och kollat antagningsstatistik:
    http://piclair.com/byyv5
    jag vill bara veta om 1.2 i högskoleprov var det som man blev antagen med, för jag är inte riktigt säker på hur det funkar, jag har just nu 1.3 i högskoleprov och tror ni att det räcker för att komma in? Det har i princip sett likadant ut tidigare år

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Oscar!

    Jag har nu sett info på länken som du skickade och du har rätt: förra året kom man (till slut, när reserverna kom in) - med resultatet 1.20 på Högskoleprovet. Vid första urvalet krävdes det 1.35 men sedan, när de antagna svarade Ja eller Nej på sina Antagningsbesked, togs reserverna in - och då fick man plats med 1.20 på HP.

    Som du säkert förstår, finns det inga garantier på att det blir likadant i år. Vi vet inte vad de sökande har på HP som söker samma utbildning som du söker.

    Det du kan göra - är att försöka hinna med någon prövning>> (fast det är väldigt ont om tid nu, för att kompletteringar "ska in" senast 20 juni 2016).

    Jag hoppas du kommer in. Jag lovar att hålla tummarna för dig!

    Hälsningar och lycka till!

    L. :)

    Liselotte
    • : tack för snabbt svar :) jag var inte säker på att 1.3 skulle räcka men nu känns det lite bättre