Anton

    Hej! Har en fråga om basår. Jag vill komma in på läkarprogrammet ksn jag gå ett basår och vara garanterad en plats där efter året?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anton,
    platsgaranti på läkarprogrammet brukar inte ges. Fråga på de lärosäten där du vill läsa, men jag är ganska säker på att den kommer inte ges även i framtiden. på basåret kan man bli behörig sedan konkurrerar man om plats på läkarprogrammet mot andra behöriga sökande.
    Hälsningar
    Mikael